Czy istnieje dieta antyrakowa?

Coraz większa liczba osób na całym świecie zadaje sobie pytanie, czy można przezwyciężyć chorobę nowotworową. Jak się okazuje, jest to możliwe. Obok leczenia farmakologicznego można postawić także na leczenie dietetyczne, które jest w stanie pomóc zwalczać komórki nowotworowe. Spośród wielu terapii przeciwrakowych szczególną popularnością obecnie cieszy się terapia doktora Gersona oraz dieta doktora Laskina.

Opinie o terapii Gersona są dość zróżnicowane, ale przy pomocy tej diety z choroby nowotworowej zostało już wyleczonych sporo osób. Ta nowatorska metoda leczenia opiera się przede wszystkim na podawaniu świeżych owoców oraz warzyw. Pokarmy muszą być jednak ekologiczne i wolne od wszelkiego rodzaju chemicznych środków. W diecie opracowanej przez doktora Gersona bardzo ważne znaczenie mają również lewatywy z kawy, których celem jest detoksykacja organizmu.

Dietetyczne podejście w zwalczaniu raka zaprezentował także doktor Laskin. Ten naukowiec z kolei odkrył, że pozytywne rezultaty w walce z choroba nowotworową można odnieść dzięki stosowaniu diety zbożowej na bazie brązowego ryżu. W ten sposób zostało wyleczonych wiele osób, u których wcześniej zdiagnozowano między innymi nowotwory piersi, prostaty oraz raka skóry.

Obecnie nie da się wyróżnić jednej skutecznej diety przeciwrakowej, którą można śmiało polecić do stosowania. Badania przeprowadzane przez naukowców na przestrzeni lat wyraźnie jednak dowodzą, że choroby nowotworowe są powodowane przede wszystkim przez czynniki środowiskowe. Duża liczba zanieczyszczeń, substancje agrochemiczne w żywności oraz nieprawidłowy styl życia – to najczęściej wymieniane przyczyny, które mogą być odpowiedzialne za rozwój raka. Zdaniem badaczy czynniki genetyczne są związane z powstawaniem nowotworów jedynie u dziesięciu procent populacji.

Właściwie zbilansowana dieta jest z całą pewnością jednym z ważniejszych elementów w profilaktyce chorób nowotworowych. By skutecznie chronić się przed rakiem należy zwrócić uwagę na zawartość cukrów oraz tłuszczów w swojej diecie. Zbyt duża ilość tych składników niestety nie jest wskazana.

Starajmy się do swojego codziennego menu wprowadzać jak najwięcej świeżych warzyw oraz owoców, zwracając uwagę na ich pochodzenie. Najzdrowsze będą te produkty, które będą pochodzić z ekologicznych upraw, gdyż w ich składzie nie znajdziemy pestycydów, herbicydów oraz innych tego rodzaju dodatków, które także mogą być odpowiedzialne za rozwój nowotworów.

Zobacz tutaj:

ravestin dystrybutor I lutenea forum I artroser apteka I calminax opinie użytkowników