Jak odzyskać wigor i energię

wigor i energia

Kiedy spotykamy się ze swoimi znajomymi często mówimy o tym, że czujemy się jak stare babcie, nic się nam nie chce i w ogóle, nie mamy na nic siły. Tymczasem wspomniane przez nas babcie w naszym wieku nierzadko tryskały energią a i teraz niejednokrotnie potrafiłyby nas „przeskoczyć”. Gdzie zatem tkwi tajemnica sprawiająca, że chce się nam żyć?

Chyba właśnie w tym, by zdać sobie świadomość z tego, że chcemy żyć i że życie jest krótkie. Żyć szczęśliwie, bez trosk i zmartwień, żyć tak, aby później, kiedy będziemy już babciami, nie żałować czasu minionego. Jak w perspektywie upływu czasu będą się miały bowiem troski dotyczące braku najnowszego modelu ekspresu do kawy czy zmywarki, o której nasze babcie nie marzyły, bo nie miały pojęcia ich istnienia?

Większość z nas jest teraz w najlepszej formie fizycznej. Niestety, często nasza forma psychiczna nie idzie w parze z tą pierwszą, skąd też brak ochoty na cokolwiek. Czy nie warto jednak wpłynąć na siebie tak, by mieć szczęśliwe życie i przestać w końcu zazdrościć koleżance z pracy?
Wiele z nas powie pewnie w tym momencie: jak mam wprowadzać zmiany, kiedy w ogóle nie mam na nie siły? Należy sobie zatem postawić pytanie: czy zależy nam na tym, by nam się chciało? Jeśli odpowiedź brzmi tak, zapraszamy do dalszej lektury, jeśli nie, być może zachęcą Was artykuły z tematyki: moda, pielęgnacja a może przeczytacie tylko horoskop?

Gratuluję wyboru! Skoro czytasz dalej, widocznie chcesz sprawdzić, co takiego możesz zrobić dla siebie, by odzyskać radość życia.

Okazuje się bowiem, że właściwe komponowanie pokarmów jest w stanie wpłynąć na nasze samopoczucie. To, które je poprawi oparte powinno być na diecie środziemnomorskiej bogatej w owoce, warzywa, oliwę z oliwek, ryby czy sery. Przed zaśnięciem, na poprawę nastroju możemy wypić lampkę czerwonego wina, które dodatkowo obniży poziom cholesterolu.

Dobrze zbilansowana dieta pozwoli nam odzyskać siły witalne. Nie należy jednak zapominać o aktywnym trybie życia. Ruch, choć pozornie wyczerpuje, sprawia, że czujemy się lepiej. W czasie wysiłku następuje wzrost hormonów szczęścia, które potęguje, niewątpliwie, ładniej prezentująca się sylwetka. Czyż nie lepiej poczujemy się, kiedy umówimy się z przyjaciółką na basen czy wyskoczymy do klubu fitness nie mówiąc już o dniu spędzonym poza miastem na wycieczce rowerowej czy na stoku zamiast siedzieć w fotelu i wyszukiwać sobie nowych powodów do zmartwień?
Jeśli istnieje tylko taka możliwość, powinnyśmy wybierać sporty, które można uprawiać na świeżym powietrzu. Jest ono idealne dla naszego organizmu, dodatkow dobry i głęboki sen gwarantowany.

Ruch sprawia, że nie grozi nam nadwaga, która nie tylko obniża nasze samopoczucie, ale i prowadzi do niekorzystnych zmian zachodzących w obrębie stawów.
Jeśli wskaźnik BMI jest niższy, wystarczy zadbać o aktywny tryb życia.

Badania dowodzą, że lepiej radzą sobie z problemami dnia codziennego ci, którzy w młodości poszczycić mogli się wysoką inteligencją. Warto dlatego od najmłodszych lat ćwiczyć mózg układając puzzle, zdobywając nową wiedzę, czytając, ucząc się języków. Poszerzanie wiedzy sprawia, że odzyskujemy witalność i czujemy się zdecydowanie lepiej.

Na koniec zostawiłam sobie deser. Każda kobieta powinna zdać sobie sprawę z tego, jak wielka moc tkwi w dobrym życiu seksualnym. Z czasem, kiedy otrzemy się o menopauzę, ochota na seks spadnie a i z doznaniami w czasie jego uprawiania będzie gorzej. Śluzówka pochwy wysusza się prowadząc do odczuwania w czasie miłosnego zbliżenia dyskomfortu.
Badania przeprowadzone wśród grupy czterdziestolatków, którzy regularnie i przynajmniej raz w tygodniu uprawiali seks dowiodły, że osoby te są młodsi od rówieśników, którzy pozostają bierni seksualnie. Przyczyna takiego stanu tkwi w tym, iż seks przyspiesza przemianę materii, dotlenia organizm, wzmacnia mięśnie, rozładowuje napięcie, poprawia samopoczucie.
Którą z Pań boli jeszcze głowa?

Tak niewiele trzeba, aby zyskać tak wiele…

Polecane dla Ciebie:

ravestin gdzie kupić

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *