Mrożonki i ich zalety

mrożonki

Nastała jesień, po niej nadejdzie zima. I choć okres zbiorów gwarantujących świeże owoce i warzywa trwa, niedługo dobiegnie końca. Nie warto jednak rezygnować ze spożywania tych produktów, bowiem w ich składzie znajdują się cenne składniki, które przyczyniają się do wzmocnienia odporności i poprawy naszego zdrowia.

W okresie posezonowym warto delektować się smakiem mrożonek, które, podobnie jak świeże produkty, zawierają w sobie wiele wartościowych składników. Oczywiście, nic nie zastąpi tych świeżych, jednak nie mając do nich dostępu, warto skorzystać z możliwości sięgnięcia po wersje mrożone. W sezonie zimowym znacznie wartościowsze i smaczniejsze w większości przypadków są bowiem mrożonki, aniżeli świeże owoce dostępne na sklepowych półkach.
A że wybór ich jest przeogromny przekonać możemy się w każdym hipermarkecie i dobrze zaopatrzonym sklepiku osiedlowym. Znajdziemy zarówno gotowe zestawy warzyw idealne do sporządzenia z nich zup, warzywa, które można przygotować na patelni czy parze, jak i te dotyczące pojedynczego i konkretnego gatunku owoców czy warzyw. Mrożone są także potrawy mączne, jak pierogi czy kluski oraz ryby.

Pamiętać należy, że kiedy kupujemy mrożonki i chcemy skorzystać z nich nie bezpośrednio po przyjściu do domu, czas, kiedy nie będą w zamrażarce nie powinien być dłuższy, aniżeli jedna godzina. Jeśli dojdzie do rozmrożenia produktu, ponowne jego zamrożenie nie jest zalecane. Warto zatem zaopatrzyć się w torbę termoizolacyjną, która utrzyma niską temperaturę i pozwoli na ponowne umieszczenie mrożonki w zamrażalniku, tym razem już w naszym mieszkaniu.
Przetrzymując mrożonki należy przestrzegać temperatury, w jakiej była ona przechowywana w sklepie i jaką producent podaje na opakowaniu. Zalecane jest zatem przetrzymywanie mrożonek w temperaturze -18 stopni C lub niższej, dzięki czemu zahamowany zostaje rozwój drobnoustrojów, zmniejsza się także ryzyko zajścia zmian niekorzystnie wpływających na stan zamrożonych produktów.
Przechowując produkty w zamrażalce warto włożyć je do plastikowych pojemników i ułożyć możliwie najbliżej siebie. Funkcjonowanie urządzenia w takich warunkach jest najbardziej wydajne.

Zalety mrożonek
Mrożonki są świetną propozycją na każdą porę roku. Dają możliwość przygotowania wartościowego dania w stosunkowo krótkim czasie. Posiadają wiele składników odżywczych, dlatego nie należy z nich rezygnować, kiedy świeże produkty nie są już dostępne.
Jeśli produkt jest zamrożony, przechowywany i rozmrażany właściwie, jego wartość odżywcza jest zbliżona do świeżych produktów.
W trakcie przygotowywania produktów do mrożenia, ich przeworzenia do sklepów i domów dochodzi do utraty części witaminy C. Ze względu jednak na szybką produkcję mrożonek po zbiorze (zaledwie kilka godzin) zachowują one bardzo dużo witamin, składników odżywczych i mikroelementów. Warte podkreślenia jest to, iż są one wolne od konserwantów, których tak wiele w obecnych produktach spożywczych.
Mrożonki to produkty, których cena jest stosunkowo dobra. Zwróćmy uwagę na fakt, iż pozbawione są one tych części, które ze świeżych owoców czy warzyw usuwamy, do tego są one obrane, oczyszczone i pokrojone. To sprawia, że przygotowanie z nich potrawy zajmuje znacznie mniej czasu.
Kolejną zaletą mrożonek jest ich ogólnodostępność. Znajdziemy je w każdym hipermarkecie oraz dobrze zaopatrzonym sklepie spożywczym.

Wybierając mrożonkę warto przyjrzeć się jej strukturze. Poszczególne fragmenty zamrożonych owoców czy warzyw powinny być twarde, aczkolwiek nie powinny stanowić zbitej bryły, za wyjątkiem szpinaku. Przed zamrożeniem produkty są blanszowane, dlatego nie powinny stanowić zbitej całości lecz dać się odczuć jako pojedyncze bądź niewielkie grupki zamrożonych kawałków. Wybierając taką mrożonkę możemy mieć pewność, że nie uległa ona wcześniejszemu rozmrożeniu.

Jak rozmrażać mrożonki
Mrożonkę należy wyciągnąć z zamrażalnika tuż przed jej konsumpcją, dzięki czemu zmniejsza się ryzyko zgromadzenia drobnoustrojów.
Wskazane jest rozmrażać ją w lodówce na najniższej półce, dzięki czemu zmniejszymy utratę witaminy C oraz zahamujemy rozwój grzybów i pleśni.
Celem uzyskania jak największej ilości cennych składników zaleca się krótkie gotowanie warzyw. Polecanym sposobem jest przygotowanie ich na parze, dzięki której produkty tracą najmniej wartości odżywczych.

Źródło:

Varicolen ceneo

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *