Opinie o terapii Gersona

Obecnie coraz większym zainteresowaniem w leczeniu nowotworów cieszy się terapia opracowana przez doktora Maxa Gersona. Lekarz ten odkrył przyczyny rozwoju raka i dokładnie je opisał. Jest on zdania, że do powstawania nowotworów przyczynia się w głównej mierze zaburzona równowaga sodowo – potasowa na poziomie komórkowym. Za choroby te odpowiedzialny jest także niedobór poszczególnych składników odżywczych.

Terapia Gersona to naturalna, ale wciąż dość mało znana metoda zwalczania chorób nowotworowych. Metoda ta nastawiona jest przede wszystkim na eliminowanie przyczyn, a nie jedynie skutków choroby. Terapia doktora Gersona dodatkowo może być stosowana w walce z różnymi innymi schorzeniami, takimi jak cukrzyca, nadciśnienie czy choroby układu sercowo – naczyniowego.

Dieta doktora Maxa Gersona budzi od lat wiele kontrowersji. Chociaż z jej pomocą udało się odnieść już wiele spektakularnych sukcesów w leczeniu raka, to jednak lekarze podchodzą do niej dość sceptycznie. Ta nowa dieta antyrakowa opiera się przede wszystkim na świeżych owocach oraz warzywach. Co jest jednak bardzo ważne, pożywienie musi być ekologiczne i wolne od jakichkolwiek sztucznych dodatków. Codzienne stosowanie tego rodzaju produktów zapewnia organizmowi właściwą dawkę enzymów, minerałów, witamin oraz składników odżywczych.

Doktor Gerson zwraca uwagę, że problem zanieczyszczeń tkwi głównie w ziemi oraz roślinach. Pestycydy, preparaty grzybobójcze oraz herbicydy – wszystkie te substancje przenikają do pożywienia, powodując wiele niebezpiecznych dla ludzkiego organizmu schorzeń. Te agrochemiczne substancje są także powodem chorób nowotworowych, na które z roku na rok wzrasta zachorowalność ludzi na całym świecie.

Naturalna terapia doktora Gersona pokazuje również, jak bardzo ważne jest unikanie w diecie soli (czyli sodu). Sól jest odpowiedzialna za zatrzymywanie wody w komórkach, prowadząc do ich obrzęku. Sól niepotrzebnie także obciąża nerki oraz podnosi ciśnienie krwi.

Dieta doktora Gersona nie jest jeszcze powszechnie znana w Polsce. Na świecie jednak powstało kilka ośrodków, w których można poddać się leczeniu tą nowatorską terapią. Znajdują się one między innymi w Meksyku oraz na Węgrzech (trzydzieści kilometrów od Budapesztu). W klinikach doktora Gersona pacjenci poddawani są ścisłej diecie, opierającej się na świeżych sokach owocowych oraz warzywnych. Ważnym elementem terapii jest także detoksykacja, która jest przeprowadzana za pomocą lewatywy z kawy.